האם רועי פולקמן הוא עופר שלח של כחלון?! // אברהם רוזן – יום ליום

אברהם רוזן יום ליום No Comments on האם רועי פולקמן הוא עופר שלח של כחלון?! // אברהם רוזן – יום ליום
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'ניצחון פירוס'
"הבעיה של הליכוד היא בבחירת צוות המשא ומתן שלו" הסביר לי אחד משרי הליכוד. המירמור של בכרי הליכוד נשמע היטב בלשכת ראש הממשלה. אותם בכירים מגדרים את הניצחון של ביבי כ'ניצחון פירוס' . הליכוד הצליח להשיג 30 מנדטים לבד ללא שום שותפות של מפלגות שונות אבל מכאן מתחילה רק הנסיגה שלו.

את השיחות הראשונות שקיים נתניהו וצוות המשא ומתן שלו ניתן להגדיר כשיחת 'תיאום ציפיות' כל מפלגה הציבה את הקווי היסוד של הממשלה ואת הדרישה לתפקידים. צוות המו"מ וראש הממשלה ישבו וניסו לבנות את הפאזל הרצון לסיים את המלאכה מהר ולחזור לנשיא לפני הזמן נגנז כאשר הבינו שיש פערים גדולים בין המפלגות השונות שירכיבו את הקואליציה. כשנתניהו ראה שהסיכוי לסיים את מלאכת ההרכבה מתאחר הוא חוזר לנשיא בערב יום הזיכרון וביקש ממנו תוספת של זמן בכדי לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה.

נתניהו הגביר את קצב העבודה והפגישות הרבות הוא הסתייע בגורמי חוץ בכדי לזרז את המפלגות השונות עיקר הלחץ הופנה לכיוון מפלגת 'כולנו' של כחלון. מהר מאוד התברר כי כחלון לא מתנהל לבד וכי האיש שעומד מאחורי קבלת ההחלטות אצלו הוא ח"כ רועי פולקמן. המגדיר את עצמו כיועץ אסטרטגי למגזר הציבורי. מי שדאג לשידוך בין פולקמן לבין משה כחלון היה קובי כחלון. פולקמן עבד בעיריית ירושלים כראש האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי ובבחירות האחרונות הוא הוצב במקום השישי ברשימתו של ניר ברקת ולא נכנס לכהן כחבר מועצת העיר. ההיכרות בין קובי כחלון לבין רועי פולקמן הובילה לצירופו לרשימת כולנו לכנסת. המו"מ שידרג את מעמדו הוא הפך לאיש הקובע אצל משה כחלון לא מעט חברי כנסת חרדים מדברים על כך שמכשולים רבים במו"מ בין הליכוד למפלגות החרדיות נבעו מהתנגדות של פולקמן להצעות שלהם בקווי היסוד של הממשלה. יש מי שהגדיר אותו 'כעופר שלח' של כחלון.

"המצב הזה הפך לבלתי נסבל" אומר לי אחד מחברי צוות המו"מ של המפלגות החרדיות "אנחנו היינו מגיעים לחדר עם בקשות שונות ובליכוד היו עוצרים ומבררים מול פולקמן האם אין להם התנגדות". ש"ס ויהדות התורה הגיעו למו"מ ביחד הם הודיעו לראש הממשלה כי לא יטעה לחשוב שמדובר במפלגה בעלת 6 מנדטים או 7 מנדטים אלא בגוש של 13 מנדטים. גם תפקיד סגן יו"ר הכנסת שיחולק ברוטציה בין יהדות התורה לש"ס הוא פרי האחדות. התייצבות מול הליכוד כגוש אחד חזק הוכיחה את עצמה.

כשבנט פגש את ראש הממשלה בלשכתו הוא אמר לו איך אתה נותן למפלגה בת 7 מנדטים את כל דרישותיה, נתניהו השיב לו הם לא 7 הם 13 מנדטים ואתה רק 8. האמירה של נתניהו לא הייתה לצורכי מו"מ זאת הייתה המציאות ש"ס ויהדות התורה היו מתואמות הדרישות שלהם היו מקבילות. ובנושאי דת ומדינה ש"ס ויהדות התורה עמדו כחזית אחת לביטול גזירות בנט לפיד וליברמן.

"רבים טועים כי יהדות התורה היא זאת שהניפה על נס את הנושא הדתי וש"ס פעלה רק בנושא החברתי. זה ממש לא נכון התיקון לנושא חוק הכשרות הייתה דרישה של ש"ס חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל הייתה דרישה של ש"ס" אומר לי אחד מחברי צוות המו"מ של ש"ס המבקש להדוף את הביקורת בתוך הרחוב החרדי כנגד תנועת ש"ס כאילו זנחה את הדגל הדתי ופועלת רק בנושאים החברתיים. "מי שלאורך השנים פעל רבות בנושאיים דתיים כמו גיור, כשרות, נישואין הייתה ש"ס וגם הפעם רוב הישגים בנושאי דת ומדינה הם פרי עבודתה של ש"ס" מבקש להדגיש חבר צוות המו"מ של ש"ס.

ביום שלישי חלה פריצת דרך בין הליכוד ליהדות התורה חברי הכנסת של יהדות התורה התייצבו בבתיהם של גדולי ישראל לקבל את אישורם והסכמתם להסכם הקואליציוני עכשיו כבר ידוע בדיוק מה דרשה אגודת ישראל וכיצד יראה ההסכם הקואליציוני של אגודת ישראל והליכוד. ואיזה תפקידים הם יקבלו.

מעיון בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה עולה שלגבי חוק הגיוס תוקם ועדה שתבחן כיצד למתן את החוק הגיוס תפקיד הוועדה יהיה להסיר את הסנקציות הפליליות ולבדוק ששינוי החוק יעמוד בסופו של יום במבחן בג"ץ.

בהסכם נכתב: "מדיניות הממשלה המוקמת בימים אלו תפעל ברוח המדיניות שבמדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי תורה".

בהסכם מצוטטת אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר לעמיתי העיתונאי אבי שיף המכהן ככתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' "במדינת היהודים לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה"

עוד נוסף בהסכם כי, "מאחר ובתיקון בחוק שירות ביטחון שנעשה בשנת 2014 כלל בין השאר מגבלות כמותיות הגוררות הטלת סנקציות על תלמידים לומדי תורה, יהיה צורך לתקן את חוק שירות הביטחון באופן שהחוק יכלול מתן סמכות לשר הביטחון לפי שיקול דעתו המקצועית".

בהסכם נכתב עוד "צוות מטעם משרד הביטחון יציע את הנוסח לתיקון החוק והחלטת הממשלה על מנת להביאם לאישור הממשלה והכנסת תוך 5 חודשים ממועד כינון הממשלה".

החזרת הסמכויות לשר הביטחון היא הנקמה המתוקה של הליכוד והמפלגות החרדיות ביאיר לפיד שכזכור לקוראים במהלך הדיונים בוועדת שקד ניסו חברי הכנסת מטעם ש"ס ויהדות התורה ניסו להעניק את הסמכויות לקביעת מכסה לשר הביטחון, אך הדבר נבלם בהתנגדות נחרצת של 'יש עתיד'.

גם בנושאים החברתיים הרי שלמשל נושא טיפולי השיניים לילדים, נושאי הדיור והשיכון ושלל נושאים נוספים, מסייעים לכלל השכבות החלשות".

בהסכם ישנם סעיפים רבים נוספים כדוגמת החוק שנועד להחליש את שליטת הבג"ץ ושאר נושאים קואליציוניים או דרישות של הליכוד, זאת ועוד יהדות התורה נאלצה בסופו של משא ומתן גם לוותר על חלק מדרישותיה כדוגמת ביטול חוק צהר, ואישור החוק הנורבגי, אך בשורה התחתונה יהדות התורה היא מציגה שורת הישגים לטובת הציבור החרדי וכלל החברה הישראלית.

גדולי ישראל בירכו על ההסכם וח"כ יעקב ליצמן שהגיע למעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א שמע מפי קודשו כי הוא מבקש שמועצת גדולי התורה החסידית תתכנס לפני החתימה על ההסכם.

באגודת ישראל כבר החלו לברך על המוגמר ובש"ס מיהרו לכנס את הסיעה והכריזו על משבר במו"מ בין הליכוד לש"ס יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הורה לחברי צוות המו"מ לעזוב את שולחן המו"מ וקרא לחברי הכנסת של התנועה לעדכון במשרדי המפלגה. חברי כנסת שיצאו בתום הישיבה הארוכה לא הסתירו את זעמם כלפי הליכוד והעומד בראשו. "ש"ס הייתה המפלגה החרדית שמיהרה במהלך הבחירות לצהיר באופן פומבי שהיא תמליץ בפני הנשיא על נתניהו להרכיב את הממשלה. האם זה מחיר הנאמנות?" תהה בקול אחד מחברי הכנסת בפניי

בליכוד גם לא שבעי רצון מצוות המו"מ "מה חשב לעצמו ביבי כשהפקיד את המו"מ בידי אלקין ולוין שכל אחד מהם טוען לכתר ורואה עצמו כשר בממשלה העתידית" אמר לי בכיר בליכוד. הליכוד הסכים לקווי היסוד של ש"ס בנושאי דת ומדינה וחזר מההסכמות בנושאים החברתיים. "המשבר הוא על הנושאים החברתיים עוד לפני התיקים" אומר לי אחד מחברי הכנסת שנכח בישיבת הסיעה. עבור הרב דרעי ביטול המע"מ ממוצרי יסוד זה הישג משמעותי למען השקופים ביטול המע"מ זה כרטיס הביקור של ש"ס החברתית העוני אינו מבדיל בין דתיים לחילוניים בין ספרדים לאשכנזים או בין יהודיים לערבים העוני לא פוסח על איש ביטול המע"מ ממצורי יסוד יהפוך את הרב דרעי למוביל מהפכה חשובה שתיצרב בתודעה יותר ממהפכת הסלולר. כחלון ונתניהו מסרבים לתת לש"ס את ההישג הזה הם מבינים את המשמעות של הדבר בבחירות הבאות כוחה של ש"ס יגדל בעקבות מהלך כזה.

גם בנושא התיקים נתניהו הוכיח שהוא יודע לכבד את אויביו ולקפד את ראשם של תומכיו. בעוד כחלון ביקש לעקור את מינהל התכנון ממשרד הפנים וקיבל את בקשתו נותר משרד הפנים המיועד לש"ס נטול סמכויות.

בנט דרש אחיזה בדתות ונתניהו בנה נוסחת פשרה גם בנושא זה שהייתה אמורה לרצות את בנט ואת ש"ס וגם כאן הובהר לנתניהו על ידי ש"ס דתות מלא. או שאנחנו נאלץ לצפות בך מבחוץ.

נכון לכתיבת שורות אלו ההצעה שהליכוד השיב לש"ס היא תיק התמ"ת – כלכלה, משרד לשירותים חברתיים- עבודה ורווחה, דתות, סגן שר באוצר, ראשות וועדה בכנסת מדובר על וועדת החינוך. וסגנות יו"ר כנסת ברוטציה עם יהדות התורה.

בש"ס טרם השיבו אבל נתניהו כבר חתם ביום רביעי בבוקר עם כולנו של כחלון. מיד לאחריהם תחתום יהדות התורה כאשר יעקב ליצמן יכהן כסגן שר הבריאות במעמד של שר . ח"כ משה גפני יכהן כיו"ר וועדת כספים מלא מלא (ללא וועדות שייטלו סמכויות מוועדת כספים) מאיר פרוש יכהן כסגן שר החינוך. אורי מקלב כיו"ר וועדת המדע, מנחם אליעזר מוזס יכהן כיו"ר הסיעה בכנסת, וישראל איכלר יכהן כסגן יו"ר הכנסת ברוטציה עם ש"ס.

צרות מבית
בליכוד רואים כיצד מרוקן נתניהו מהמדף את התיקים הנחשבים ומעביר אותם בזה אחר זה למפלגות השונות תיק האוצר מופקד בידי כחלון. תיק החוץ בידי ליברמן ורק תיק הביטחון נשאר בידי הליכוד. גם התיקים הנמצאים בליגה ב' עוברים מידי הליכוד למפלגות שונות ש"ס צפויה לקבל את תיק התמ"ת, בנט את החינוך, כחלון את השיכון, וגם תיקי ליגה ג' מתחילים להתרוקן. המאבק על תיקים בליגות ב' וג' הפך לאגרסיבי בתוך הליכוד כשנתניהו הציע את תיק המשפטים ליובל שטייניץ אחד מבכירי הליכוד ניסה לשכנע מספר עיתונאים שזכות הציבור לדעת כי רעייתו של שטייניץ מכהנת כשופטת מחוזית בירושלים.

הנשמות הטובות של הליכוד ידאגו לטפל זה בזה ועל הדרך הם ידאגו להעשיר את הארכיונים של עיתונאים רבים.

מאבק נוסף שנתניהו יצטרך לתת עליו את דעתו הוא ראשות הוועדות חברי כנסת שלא יכהנו בתפקידי שר או לא יחפצו בתפקדי סגני שר צפויים להתמנות לתפקידים אלו. תשאלו את מירי רגב כמה הון פוליטי ניתן לגרוף מראשות וועדה.

הלחץ של רבני צוהר
בארגון רבני צוהר רואים את הממשלה ההולכת ומתגבשת ומבינים כי תמה לה תקופת העדנה. הארגון ספג מכה קשה מתוצאות הבחירות לכנסת ה-20 . החכי"ם דוד רותם ואלעזר שטרן שקידמו בכנסת חקיקה ברוח רבני צוהר אינם מכהנים בכנסת.

גם חבר הארגון לשעבר שי פירון יכהן כח"כ מן המניין. לנוכח ההסכם הקו אלציני המתגבש שלח יו"ר הארגון מכתב בהול לראש הממשלה הרואה כאן אור במלאו

"מכובדי,

ברכות מעומק הלב על ה​י​בחרך לראשות הממשלה ומי ייתן וה' יצליח דרכך להוביל את העם ישראל יחד עם כל העם היהודי בתפוצות לחוף מבטחים ולשלום בר קיימא. אני תפילה כי כהונתך תהיה המשך לנבואת הנביא יחזקאל: "וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת, וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם".

אדוני,

ממשלתך הקודמת קבלה שתי החלטות היסטוריות שיישומן יסייע בצורה דרמטית להמשך קיומו של העם היהודי במדינת ישראל, וימנעו התבוללות הקיימת כבר בעם היהודי בתפוצות, כמו גם בתוך מדינת ישראל.
כבר אלפיים שנה מתחייבים חתנים בעם היהודי את ההתחייבות המוחלטת בזמן החופה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". התחייבות זאת הפכה להיות הסמל המרכזי לציפייה לשיבת העם לארצו במהלך 2000 שנות גלות עמינו.

בשנים האחרונות, כחלק מהקושי של הדור הצעיר עם הממסד הרבני, צעירים רבים מתלבטים האם להמשיך את מסורת אלפי השנים ולהיות דור ההמשך לחתונה היהודית, ולמעשה להמשיך את קיומו הנפשי והרוחני של העם היהודי.

ממשלתך הקודמת הצליחה לעשות מהפכה ענקית בעניין. ביוזמת ארגון רבני צהר חוקק חוק פתיחת אזורי הרישום שיאפשר לזוגות הצעירים להירשם לנישואים בכל מקום בארץ על פי שיקולי הבחירה שלהם את הרב שירשום אותם לנישואין.

חוק זה יצר מהפכה אדירה בקרב הצעירים הנרשמים לנישואין. למעלה מ-10000 צעירים חילונים המתקשים לקבל את הממסד הרבני בחרו להירשם לנישואין כדת משה וישראל בארגון רבני צהר מדי שנה ושנה. 5000 משפחות חדשות בוחרות מדי שנה להמשיך את המסורת היהודית במקום לרעות בשדות זרים ושונים.

יחד עם תיקון החוק החשוב והכרחי הזה קבלה הממשלה בראשותך החלטה מהפכנית הנוגעת למאות אלפי אזרחים שעל פי ההלכה אינם נחשבים ליהודים, ושעלו לישראל ממדינות חבר העמים. בזכות ההחלטה ההיסטורית בעניין הגיור נפתח פתח למעוניינים להצטרף לעם היהודי לעשות זאת בדרך ידידותית יותר ופתוחה לרבים יותר מבלי לפגום בהלכה.

לצערנו, אנו שומעים כי חלק מהפוליטיקאים החרדים מתנים את התמיכה בך בביטול שתי מהפכות חשובות אלה לעם היהודי שאתה וממשלתך הקודמת העברתם.

השינוי בחוק אזורי הרישום יגרום לסגירת מיזם הנישואין של הארגון, ויחד איתו ייסגר ביתם היהודי של עשרות אלפי צעירים ישראלים שצפויים להצטרף אליו בשנים הקרובות. כל שינוי בהחלטה זו שקיבלה רוב של שרים בכנסת הקודמת עלולה לזרז עד מאוד את ההתבוללות של העם היהודי גם בארץ ישראל.

אני קורא לך אדוני לעמוד בפרץ של הדרישות האלה למען המשך קיומו של העם היהודי.

בברכה והערכה עמוקה, דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר והרב של שהם".

גולת הכותרת של רבני צוהר היא רישום הנישואין בעוד המועצות הדתיות מוצגות באור שלילי רבים סבורים כי בצוהר השירות נעשה חינם. ולא היא, חשוב לציין כי מבדיקה שערכתי מתברר כי עלות רישום נישואין בצהר עולה ב-180 ש"ח יותר מכל מועצה דתית אחרת.



0 תגובות